-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:7700 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

1- بنده مبلغ دو ميليون تومان پول رهن دارم و هر سال از منزلي به منزل ديگري مي روم ولي الا ن از اين پول بي نياز شده ام و سال خمسي بنده هنوز نرسيده آيا تا نرسيدن سال خمسي مي توانم اين پول را جهت هزينه حج براي خودم و همسرم استفاده نمايم ؟
- پس ازاينكه پول را از رهن خارج كرديد و گرفبيد و در مؤ ونه هم صرف نشده در همان سال بايد خمس آن را پرداخت نما ئيد .
جامع المسا ئل ج 1 ص 176 مسئله
وقتي پول را از رهن خارج كرديد و در مؤ ونه هم مصرف نكرد مثل همين سؤال شما مصرف حج نكرديد بايد خمس آن را بدهيد . از دفتر معظم له سؤال نمودم فرمودند تا سر سال خمسي نرسيده مي تواند براي حج بنويسد و اين هم مؤو نه حساب مي شود.
عين فتواي حضرت آيه الله فاضل در جامع المسا ئل ج 1 ص 176 مسئله 687
پس از اينكه پول را از رهن گرفتيد هر مقدار از پول كه در همان سال دريافت در مؤونه صرف نشد . بايد خمس آن پرداخت شود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.